Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá možnostmi uplatnění principů daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování, tzn. ve školní družině a ve školním klubu. První část práce popisuje historii výchovy mimo vyučování a podmínky výchovy, jako jsou např. legislativní či organizační podmínky. Druhá část práce se zaměřuje na vlastní výzkum na třech základních školách, které využívají daltonské principy ve výuce. Smyslem výzkumu bylo zjistit, jak jsou ve školních družinách na těchto školách využívány ve výchově daltonské principy. V poslední části jsou porovnány podmínky výchovy s tím, jak výchova mimo vyučování reálně probíhá. Dále jsou zhodnoceny možnosti uplatnění daltonských principů ve výchově mimo vyučování.
Koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu
REITMAIEROVÁ, Martina
Práce se soustředí na koncepci výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu. Osvětluje dobové pojmy mimotřídní a mimoškolní výchova a podává přehled jednotlivých koncepcí výchovy mimo vyučování do 70. let 20.století. Hlavní důraz je položen na koncepci výchovy mimo vyučování ze 70. let, která stanovila podmínky dalšího rozvoje výchovně vzdělávací soustavy. Cílem je ukázat pozitivní i negativní stránky koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu a poukázat na možnosti jejího dalšího rozvoje, které ovlivnily volný čas dětí a jejich další vývoj. V práci jsou vzájemně porovnány jednotlivé koncepce výchovy mimo vyučování včetně upozornění na nedostatky zvláště starší koncepce. Hlavní pozornost je věnována kritickému zhodnocení novější koncepce výchovy mimo vyučování ze 70. let, zde prezentované především prostřednictvím náhledu V. Bláhy.
Utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí
HRBÁČKOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku utváření zájmů dětí mladšího školního věku v kontextu výchovného vlivu rodiny a volnočasových institucí. Jejím cílem je ukázat, jak velký vliv mají rodiče a pedagogičtí pracovníci na to, jaké kroužky si děti vybírají. Teoretická část je věnována vysvětlení základních pojmů, které se vztahují k tématu: volný čas, pedagogika volného času, výchova mimo vyučování, zájmové činnosti, dítě mladšího školního věku, rodina a její výchovné vlivy a organizace zabývající se volným časem. Vlastní výzkum je zaměřen na kvantitativní dotazníkové šetření, které je posléze doplněno metodou pozorování dětí mladšího školního věku při práci v kroužku a rozhovorem s vedoucími těchto kroužků.
Neformální vzdělávání jako podpora formálního vzdělávání
OHRAZDOVÁ, Jiřina Sára
Práce se zabývá klíčovými pojmy formální vzdělávání, neformální vzdělávání a výchova mimo vyučování. Druhá část se zaměřuje na prostředky, které podporují formální vzdělávání. Jedná se o obsah vzdělávání, prostředí, metody, vztah pedagoga a dítěte a vztahy mezi dětmi navzájem. Důležitá je role pedagoga, který vybírá činnosti a ovlivňuje jejich průběh. Třetí kapitola je případovou studií kontaktního centra Maják, kde probíhá doučování dětí a další volnočasové aktivity pro romské děti. V této části práce je popis zařízení, aplikované teoretické poznatky, osobní zkušenosti s tímto zařízením a rozhovor se sociálním pracovníkem, dětmi navštěvující toto zařízení a paní učitelkou ze školy, kam děti chodí. Z rozhovorů vyplývá, že děti, které Maják navštěvují, jsou více motivovány učit se a ve škole se jejich výsledky zlepšují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.